Effektiv digital brukertesting

Bli med på webinar i brukertesting

Lær deg alt du trenger å vite for å komme i gang med å brukerteste egne nettsider, tekster og andre digitale produkter.

Brukertesting er det enkleste og mest effektive verktøyet som finnes for å kvalitetssikre og forbedre digitale produkter og tjenester, og det kan gjøres like enkelt digitalt som analogt.

På dette kurset får du tipsene, verktøyene og malene du trenger for å komme i gang med å online brukertesting av egne nettsider, tekster og andre digitale produkter.
(Dette kurset var opprinnelig satt opp som et todagers kurs som skulle dekke både digital og analog brukertesting. Pga koronasituasjonen er kurset redusert til ein dag, og dekker alt du trenger å vite for å sette i gang med digital brukertesting. Oppfølgingskurset om brukertesting i lab, på gata eller hvorsomhelst vil bli satt opp til høsten.)

Dette lærer du:

• Planlegging og rekruttering
  • Moderering og observasjon
  • Mikrotesting av digitale tekster
  • Moderert fjerntesting
  • Automatisert fjerntesting
  • Andre alternativer for å teste online
  • Dokumentasjon og formidling av funn og prioriterte tiltak

Kurset passer for:
Alle som driver med digital kommunikasjon og produktutvikling, og som er interessert i at folk skal forstå og bruke det de lager. For eksempel:

• Kommunikasjonsrågivere og SoMe-ansvarlige
  • UX-designere og tjenestedesignere
  • Prosjektledere og produktsjefer

Både nybegynnere og viderekommende brukertester vil ha godt utbytte av kurset.

Velkommen til kurs i brukertesting!

Om kursleder

Are Gjertin Urkegjerde Halland har lang erfaring med digital kommunikasjon og produktutvikling. Han er en av landets mest erfarne brukertestmoderator, og har gjennomført brukertester med mer enn 1000 testpersoner over de siste 20 årene.

Det var han som lanserte kjernemodellen i 2006, og de siste 14 årene har han testet og videreutviklet modellen gjennom ett hundretals prosjekter i Netlife Design og FINN.no.
Siden oktober 2019 har han drevet for seg selv som selverklært kjernekar, og tilbyr rådgiving, foredrag, kurs og workshops i brukersentrert design, strategi og kommunikasjon. Se også kjernekaren.no og kjernemodellen.no

Are Halland

Du kan også ta kurs med workshop i Kjernemodellen med Are

Webinar kurs, IGM