Digital markedsføring

Digital markedsføring

Høgskolekurs på deltid, 30 studiepoeng.

Start 11. oktober 2017.
Studiet er i samarbeid med Høgskulen i Volda, og gjennomføres med 5 samlinger over to semestre. Hver samling er kl. 09 – 15.

Forventet læringsutbytte

Etter kurset skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema.

Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser.

Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring.

Studiet er både praktisk og teoretisk rettet – med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema.

Praktiske opplysninger

5 samlinger á tre dager, 
Kl. 9 –15
Eksamen juni 2018.
 
Samlingsdatoer er:
11. - 13. oktober 2017
30. november - 1. desember
17. - 19. januar 2018
28. februar  - 2. mars
16. - 18. april
 
Sted: Oslo
Pris:  kr. 44 000,–

 

Høgskolekurset i digital markedsføring passer for deg som

  • • er i jobb og har behov for kunnskaper innen digital markedsføring i mediebransjen, private bedrifter, offentlig sektor og andre virksomheter.
  • • ønsker å jobbe på strategisk og operativt nivå i en bedrift.
  • • ønsker stilling som informasjonsmedarbeider, markedsfører og ha en rolle innen digital markedsføring.
  • • jobber med markedsføring, rådgivning og/eller har utdanning innen web.
  •  • er student og ønsker deg videreutdanning knyttet til digitale markedsføring.

Forhåndskunnskap:
Studiekompetanse eller godkjent realkompetanse samt grunnleggende kunnskap innen markedsføring

Emner som inngår i kurset:

  • • Det digitale samfunn, kunnskap om befolkningen bruk av ulike type medier
  • • Kunnskap om fortellerteknikk og formidling i ulike kanaler
  • • Redaktøransvar og krisehåndtering i egne kanaler
  • • Digital strategi
  • • Innholdstrategi og innholdsmarkedsføring
  • • Kampanjer og annonser
  • • Optimalisering, plassering, søk, analyse og rapportering
  • • Etikk og jus i digitale medier
  • • Strategisk bruk av bruk av sosiale medier
  • • Bildebehandling

 

Søk om studieplass

Registr: Studier

Oversikt over tidligere utdanning:

Merk: Send kopier av vitnemål og attester:




Oversikt over tidligere yrkesutdanning:

Merk: Send kopier av vitnemål og attester:





Jeg er klar over at jeg må ettersende mine vitnemål og attester, og at antall vedlegg som jeg har listet opp her er i samsvar med det som jeg sender som ordinær post til:

IGM AS, Brynsveien 5, 0667 Oslo
Sending

Studier