Digital markedsføring

Digital markedsføring er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 kursdager  vil du få god digital kompetanse, lære hva som er godt innhold og tilrettelegge dette for deling på nett.

Du skal lære å engasjere kundene dine, lage godt innhold, optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikken på nettstedet ditt.

Etter kurset skal du være i stand til å planlegge og gjenomføre digital markedsføring, kartlegge og optimalisere underveis, og få relevant økt trafikk og konvertering på dine nettsider.

Pris kr. 16200,- kurs er fra kl. 09 – 15.

Kurs start 21. januar, digital markedsføring:

  • Sosiale medier, 21. januar
  • Innholdsmarkedsføring, 22. januar
  • HTML oversikt, 31. januar
  • SEO (søkemotoroptimalisering), 1. februar
  • Skrive for web, 11. februar
  • Google Analytics, 12. februar
  • Digital strategi, 13. februar

Kurs start 26. februar:

  • Sosiale medier, 26. februar
  • Innholdsmarkedsføring, 27. februar
  • HTML oversikt, 21. mars
  • SEO (søkemotoroptimalisering), 22. mars
  • Skrive for web, 8. april
  • Google Analytics, 9. april
  • Digital strategi, 10. april

Kursdato kan ikke byttes med andre datoer eller kurs.

Vi har også tilrettelagt et to dagers ekstrakurs for dere som skal jobbe praktisk med å lage annonser som inneholder Photoshop og Facebook- og Instagram-annonsering, les mer om kurset her – >

Kursinnhold på de ulike dagene:

HTML oversikt:

Alle som jobber med digitale medier trenger å kunne litt html og css, det handler om å forstå den jobben som skal gjøres.

  • Oppbyggingen av nettsider
  • HTML og CSS
  • webhotell, domene og ftp

Sosiale medier:

  • Bruken av sosiale medier
  • Hvordan sosiale medier fungerer som virkemiddel for å skape dialog og relasjoner
  • Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler
  • Lær å lage kommunikasjonsprosesser i sosiale medier og hvilke muligheter som ligger i påvirkning gjennom sosiale medier
  • Hvordan overvåke sosiale medier og følge med på ditt omdømme
  • Hvilke sosiale medier skal du satse på?

Content Marketing:

  • Hvordan skape verdifull informasjon, og ikke uinteressant reklame
  • Lær å lage godt og relevant innhold til nyhetsbrev
  • Hvordan få kunder til å dele i sosiale medier
  • Få bedre organisk synlighet på Google

Google Analytics:

  • De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics
  • Segmentering av brukere i statistikken
  • Hvordan lese relevant statistikk
  • Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring
  • Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra
  • Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring

Søkemotoroptimalisering (SEO):

  • Søkemotorer og hvordan de virker
  • Hvordan nettsider og nettsteder rangeres
  • Hvordan få bra plasseringer
  • Hvordan velge riktige søkeord og søkefraser
  • Hvordan styre hva som presenteres i en søkemotorlisting
  • Hva som kjennetegner lenker av god kvalitet
  • Strukturen på nettsidene, semantikken
  • Triksene som kan føre til utestenging
  • Hvordan analysere konkurrentene
  • Domener

Universell utforming av nettsider

Skriv for WEB:

  • Hva som er en god tekst på nett
  • Hvordan du kan bruke stil og tone for å bygge merkevaren og lage bedre tekster
  • Hvordan du skriver gode mikrotekster
  • Hvordan du tilpasser budskap og innhold til ulike kanaler
  • Konkrete teknikker som fremhever budskapet
  • Hvordan du fanger leserens oppmerksomhet.

Digital strategi:

  • Forretningsmål
  • Mål og virkemidler
  • Målgrupper og kundesegmenter
  • Målgruppeanalyse og prioritering
  • Hvordan møter din virksomhet målgruppens ønsker og behov
    Kundereisen
  • Kartlegging av hvor virksomheten er i dag
  • Verktøy og maler for strategi i de ulike kanalene
  • Strategi for markedsføringen
  • Plan for implementering

Innholdet kan også tilrettelegges for bedriftsintern gjennomføring i digital markedsføring. Ta kontakt på post@igm.no


I mai 2018 er det 265 ledige stillinger på finn.no ved søk på «digital markedsføring»

Andre kurspakker

Webdesigner

Denne kurspakken passer for deg som ønsker å lage nettsider. 10 effektive dager som du vil lære både ...

Adobe Creative Designer

Dette Adobe-kurset er for deg som ønsker en komplett opplæring i produksjon av trykksaker og som skal designe til ...

Digital design

Denne kurspakken, digital design, passer for deg som skal designe og ferdiggjøre materiell til print og web, samt ta ...

Grafisk design med prosjektledelse

Grafisk design er kurspakken som passer for deg som vil lære å gjennomføre prosjekter innen visuell kommunikasjon fra ...

Webdesign kveldskurs

I dette webdesign kveldskurset  får du opplæring i HTML og CSS, Photoshop, Wordpress, strategi, søkemotoroptimalisering og interaksjonsdesign. Etter kurset ...

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane.

Pris 16 200 kr

(GU: 8 100 kr)
(INMA: 13 000 kr)
(KF: 13 000 kr)

Registr: Digital markedsføring

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending