Frokostseminar til deg med nettbutikk

30. august har vi frokostseminaret, tema er Google Shopping med fokus på kampanjestruktur og en teknikk som heter “keyword sculpting”.

Vi vil vise deg hvordan du kan strukturere kampanjene i Google Ads for å styre riktige søkeord inn til riktig kampanje for å oppnå maksimal kontroll over hvordan du bruker annonsekronene.

Hva innebærer keyword sculpting?
Om du har jobbet litt med Google Ads har du sikkert lagt merke til at du har bedre kontroll over vanlige tekstannonser enn shopping-annonser. Den store forskjellen er at på tekstannonser legger vi inn søkeord, og vi kan velge nøyaktig hvilke søkeord annonsene våre skal vises på.

Når det gjelder Google Shopping, kan man ikke legge inn søkeord. Det er innholdet i produktfeeden som bestemmer hvilke annonser som skal vises på ulike søk. Vi har i utgangspunktet ingen kontroll over om produktannonsene våre vises på generiske søk, søk på merkevarenavn, eller produktspesifikke søk. Vi kan ikke by på søkeord, kun på produkter, og vi vil ikke betale like mye for generiske søkeord som produktspesifikk søkeord.

Her er et eksempel. Du selger mobiltelefoner. En Samsung Galaxy S10+ kan vise på alle disse søkene:

1. Mobiltelefoner
  2. Samsung telefoner
  3. Samsung Galaxy S10+ Hvit

Hvilke av disse søkene er du villig til å betale mest for? Nummer 3 selvfølgelig!

Thomas Prestgaard vil lære deg dette på frokostseminaret.

30. august kl 0830-0915
IGM, Brynsveien 5 i Oslo
Lett frokost serveres fra kl. 08

Påmelding frokostseminar Google shopping
Ved påmelding av flere fra samme sted, skriv navn og e-post til deltakerne her.
Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Scroll To Top