Google Ads

Har du en bedrift som selger produkter eller tjenester som folk søker etter på Google? Om svaret er ja er sannsynligvis annonsering på Google noe for deg og det kan være lurt å lære dette av en sertifisert Google partner. Det som skiller søkemotorannonsering fra andre markedsføringsplattformer er at annonsene dine blir vist til folk som allerede leter etter det du tilbyr. Det er enklere å få til et salg enn det er i medier der annonser er en forstyrrelse.

Lær deg hvordan du effektivt bruker Google Ads for å få flere kunder på nett og hvordan ditt firma kan vokse. Vi starter med det grunnleggende og gir deg en solid innføring i hvordan Google Ads er bygget opp og hvordan det fungerer. Du vil lære hvordan du setter opp en konto, hvorfor god struktur er viktig og hvordan du gjør det.

Kurset passer til alle som selger produkter eller tjenester som søkes på på Google. Kurset er for deg som ønsker å sette deg inn i hva Google Ads er, hvordan det fungerer og hvordan du bruker det i markedsføring og i din bedrifts digitale strategi.

Kurset vil hovedsaklig ha fokus på tekstannonser i søk. Vi vil gå igjennom hva som er viktig å tenke på i Display-nettverket, YouTube og i Google Shopping.

Kurset passer til alle som selger produkter eller tjenester som søkes på på Google.

Kursinnhold:

  • Reglementet i Ads
  • Lage gode tekstannonser
  • Hva er viktig når man setter opp Ads-konto
  • Oppsett av konto
  • Hvilke fallgruver må du unngå
  • Praktiske oppgaver

Dag 2, Workshop i Google Ads
Dag 2 vil foregå som en workshop med praktiske oppgaver hele dagen. Kursholder vil gå rundt og veilede alle deltakere. Her kan ulike deltakere få hjelp med individuelle utfordringer som eventuelt ikke vil passe for alle deltakere på kurset. Dette kan være for eksempel Google Shopping som ikke er relevant for annonsører uten nettbutikk.

Workshop er 28. november.

Før du kommer på kurs, sjekk av du har tilgang til din bedrifts Ads konto.

Thomas Prestgaard er kursleder jobber i Anadigme, de har spisskompetanse på dette området og er sertifisert Google partner. Han har vært AdWords kursholder i over to år, jobbet med AdWords i 6 år, jobber med små enkeltpersonsforetak såvel som store internasjonal nettbutikker.

Andre markeds­føringskurs

Digital Markedsføring, intensivkurs

Intensivkurs med digital strategi, sosiale medier og innholdsmarkedsføring. Høy faglig kvalitet. Hva er målet til organisasjonen din med ...

Digital markedsføring i Stavanger og Tromsø

Kurset i digital markedsføring er for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 2 kursdager ...

Skrive for web

I kurset "skrive for web" lærer du hva som er effektiv kommunikasjon på nett og får teknikker du ...

Digital strategi

Lær deg elementene i en god strategi på nett En digital strategi er en langsiktig plan som gir økt ...

HTML – oversikt

Du vil forstå hvordan nettsider er bygd opp med HTML og CSS slik at du kan lære søkemotoroptimalisering ...

Photoshop og Facebook-annonsering

Det er i dag viktigere enn noen gang å synes i sosiale medier. I den organiske spredningen trenger ...

Google Analytics

Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ...

Søkemotor­optimalisering

Lær deg med SEO hvordan du kan sikre deg å bli synlig i søkemotorene. Brukeradferden på nettet har ...

Sosiale medier

Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og ...

Content Marketing ­- innholdsmarkeds­føring

Med Content Marketing, på norsk, innholdsmarkedsføring vil du skape digitalt innhold som har en verdi for brukerne. Det kan forklares ...

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane, 7 min fra sentrum.

Pris: 3 700 kr for 1 dag,
6 900 kr for 2 dager

(GU: 1 850 kr/3 450 kr)

Registr: AdWords

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending