Skip to content

Google Analytics

Google Analytics er et gratis analyseverktøy for å kartlegge trafikken på nettsidene.

Kurset er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Du skal kunne kartlegge hvilke saker som leses, hva brukerne gjør på nettsiden dine, hvor de kommer fra og hvor de går videre.

Kurset i Google Analytics passer for deg som

  • designer nettsider og annonser
  • jobber med digital markedsføring
  • er webredaktør
  • har ditt eget nettsted
  • har ansvaret for kundens nettsider
  • jobber som digital journalist

I kurset går vi gjennom brukergrensesnitt, analyse av rapporter, samt evaluering av markedskampanjer.

Kursinnhold:

  • De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics
  • Segmentering av brukere i statistikken
  • Hvordan lese relevant statistikk
  • Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring
  • Hvordan kampanjene fungerer, kampanjesporing
  • Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra

De neste to kursene er 19. november 2019 og 11. februar 2020.

Dette kurset kan også taes som en del av en større kurspakke, Digital Markedsføring –>

Kursleder: Hanne Josefsen

stillingsannonser på finn.no

12.11.2019 er det 72 ledige stillinger på finn.no ved søk på Google Analytics


Vil du bare ha et tips i Google Analytics?

Lær hvordan du enkelt kan se hvor gjestene på de enkelte nettsidene dine kommer fra.

I eksempelet er det Facebook som er kilden, og vi er ute etter andelen gjester fra Facebook på nettsiden om Digital markedsføring.

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane, 7 min fra sentrum.

Pris 3 700 kr

(GU: 1 750 kr) (MBL: 3 200 kr)

Påmelding:

Registr: Google Analytics

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending
Scroll To Top