Google Analytics

Kurset i Google Analytics er for deg som ønsker å øke den relevante trafikken til dine nettsteder. Det holder ikke å øke trafikken til nettsidene, om brukerne ikke får utført det de skal gjøre der. Jobber du som webredaktør, digital markedsfører eller journalist er det helt nødvendig å kunne registrere hvilke saker som leses, hva brukerne gjør på nettsiden dine, hvor de kommer fra og hvor de går videre.

Hvem passer kurset for?

For deg som designer nettsider, jobber med markedsføring på web, har ditt eget nettsted eller har ansvaret for kundens nettsider.
I kurset går vi gjennom brukergrensesnitt, analyse av rapporter, samt evaluering av markedskampanjer.

Kursinnhold:

  • De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics
  • Segmentering av brukere i statistikken
  • Hvordan lese relevant statistikk
  • Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring
  • Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra

Dette kurset kan også taes som en del av en større kurspakke, Digital Markedsfører –>

Andre markeds­føringskurs

Google Ads

Har du en bedrift som selger produkter eller tjenester som folk søker etter på Google? Om svaret er ...

Digital Markedsføring, intensivkurs

Intensivkurs med digital strategi, sosiale medier og innholdsmarkedsføring. Høy faglig kvalitet. Hva er målet til organisasjonen din med ...

Digital markedsføring i Stavanger og Tromsø

Kurset i digital markedsføring er for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 2 kursdager ...

Skrive for web

I kurset "skrive for web" lærer du hva som er effektiv kommunikasjon på nett og får teknikker du ...

Digital strategi

Lær deg elementene i en god strategi på nett En digital strategi er en langsiktig plan som gir økt ...

HTML – oversikt

Du vil forstå hvordan nettsider er bygd opp med HTML og CSS slik at du kan lære søkemotoroptimalisering ...

Photoshop og Facebook-annonsering

Det er i dag viktigere enn noen gang å synes i sosiale medier. I den organiske spredningen trenger ...

Søkemotor­optimalisering

Lær deg med SEO hvordan du kan sikre deg å bli synlig i søkemotorene. Brukeradferden på nettet har ...

Sosiale medier

Sosiale medier har en rekke muligheter og utfordringer for bedrifter som har et bevisst forhold til merkevarebygging, omdømme- og ...

Content Marketing ­- innholdsmarkeds­føring

Med Content Marketing, på norsk, innholdsmarkedsføring vil du skape digitalt innhold som har en verdi for brukerne. Det kan forklares ...

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane, 7 min fra sentrum.

Pris 3 700 kr

(GU: 1 750 kr)

Registr: Google Analytics

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending