Grafisk design med prosjektledelse

Grafisk design er kurspakken som passer for deg som vil lære å gjennomføre prosjekter innen visuell kommunikasjon fra ide til ferdig produkt. Du skal i løpet av kursperioden starte med å bygge opp en portfolio med egne skisser og ferdige arbeider.

Kurset er tilrettelagt for deg som allerede har jobbet noe i InDesign, Illustrator og Photoshop og skal i gang med å designe brosjyrer, plakater, annonser og nettsider.

Kanskje har du jobbet med design i mange år, men trenger hjelp til å få mer «kjøtt på beina» i forhold til hvordan du skal utforme jobben din. Du skal hjelpe kundene i deres kommunikasjon med kundene. Du skal kunne utforme organisasjonens visuelle identitet, samt lage logo og tilrettelegge en profilmanual.

Kursdato er:
• Grafisk design, 8. – 10. oktober fra kl. 09 – 15
• Bildebruk, 29. oktober
• Logo og profilmanual, 30. oktober
• Ide og kreativitet, 5. november
• Interaksjonsdesign, 6. november
• Prosjektledelse, 3. – 4. desember
• Workshop, 7. desember

Kurset er på 10 dager (60 timer).

Grafisk design, 18 timer

  • Form og funksjon; persepsjonslære
  • Design både til trykk og web
  • Kommunikasjon, målgrupper og presentasjonsmetoder
  • Hvordan bruke språket som virkemiddel for å fange lesernes interesse
  • Skriveprosesser og tekstproduksjon i forhold til ulike medier
  • Bruk av kreative teknikker
  • Typografi

Bildebruk og farger i ulike medier – 6 timer

  • Bildeanalyse og komposisjon
  • Meningsdannelse og identitet via gjenstander og symboler
  • Fargeforståelse, kontrast og harmoni
  • Grunnleggende fargestyring

Logo og profilmanual – 6 timer

  • Visuell identitet
  • Utforming av logo
  • Utarbeidelse av profilmanual

Prosjektledelse i digitale prosjekter – 12 timer

  • Prosjektlederrollen i digitale prosjekter
  • Gjennomføring av digitale prosjekter
  • Arbeidsmetoder og forretningsmodeller
  • Nyttige arbeidsverktøy

Ide og kreativitet – 6 timer

  • 6 trinn som åpner opp i hodet slik at du jobber bedre og kan kreere mer
  • Tips for hvordan får nye  ideer selv under hardt tidspress
  • Inspirasjonskilder som kickstarter kreativiteten din
  • Designtenking som får deg raskere til mål

Interaksjonsdesign – 6 timer

  • Viktige prinsipper i design av gode brukeropplevelser
  • Godt innhold på web og trykk
  • Sentrale prinsipper i design funksjonalitet, innholdsdrevet design
  • Hvorfor og hvordan brukerteste

Workshop, grafisk design – 6 timer

Denne dagen skal du jobbe med mappen/portfolien din med veiledning fra kursleder. Det vil også bli oppsummering og mulighet for repetisjon av relevant innhold.

I tillegg til dokumentasjonen du får på kurset, anbefaler vi bøkene

  • Målrettet prosjektstyring (Pocket) av Andersen Erling S, Kristoffer V. Grude, Tor Haug, 2009 (ISBN 8256270950)
  • Rannem, Øyvin (2012): Typografi og skrift. ISBN: 9788279353430.
  • Rybakken, Bjørn. Visuell Identitet, Abstrakt forlag ISBN 9788279351498 (285s)

Andre kurspakker

Digital markedsføring

Digital markedsføring er kurspakken for deg som skal jobbe med salg og markedsføring på nett. I løpet av 7 ...

Webdesigner

Denne kurspakken passer for deg som ønsker å lage nettsider. 10 effektive dager som du vil lære både ...

Adobe Creative Designer

Dette Adobe-kurset er for deg som ønsker en komplett opplæring i produksjon av trykksaker og som skal designe til ...

Digital design

Denne kurspakken, digital design, passer for deg som skal designe og ferdiggjøre materiell til print og web, samt ta ...

Webdesign kveldskurs

I dette webdesign kveldskurset  får du opplæring i HTML og CSS, Photoshop, Wordpress, strategi, søkemotoroptimalisering og interaksjonsdesign. Etter kurset ...

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane, 7 min fra sentrum.

Pris 20 000 kr

(GU: 10 000 kr)
(KF: 15 000 kr)

Registr: Grafisk design med prosjektledelse

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending