Grafisk design

Kurset passer for deg som jobber med markedsføring og vil lære grafisk design.

Med mer kunnskap om visuell identitet, typografi og bilde- og fargebruk vil du kunne kommunisere bedre med målgruppen din. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs med oppgaver underveis så du får praktisert det du lærer.

Hva skal fremheves? 
Hvorfor blå tekst?
Skal bildet være stort eller lite? 

Ofte ser man om en layout er bra eller ikke, men det kan være vanskelig å sette fingeren på hvorfor. Med kunnskap om grafisk design kan du argumentere for valgene du tar, og komme raskere frem til et godt resultat som engasjerer kunden.

Vi jobber i små grupper, og du får personlig oppfølging gjennom kurset.

Forhåndskunnskap:

Du må beherske et ombrekkingsprogram som f.eks. InDesign. Dette kan du lære på vårt grunnkurs i InDesign.

Kursinnhold, grafisk design:

  • Design er kommunikasjon
  • Visuell identitet
  • Forskjellen på visuell kommunikasjon i ulike medier som brosjyrer, plakater, sosiale medier, annonser og nettsider
  • Valg og bruk av form,  bilder og farger
  • Typografi
  • Fra push til pull
  • Kreativitet og kreative arbeidsprosesser

Andre designkurs

Google Design Sprint

Dagskurs i Google Design Sprint Har du opplevd at: du bruker uker eller måneder med et design eller ...

Skap verdifulle kundeopplevelser med Design Thinking

Verden er i endring, det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør «radikal digital ...

Interaksjons­design

Trenger du en metode for å lage gode nettsider? På dette kurset lærer du hvordan utvikle god interaksjonsdesign ...

Sted: IGM, Brynsveien 5 i Oslo. v/Brynseng T-bane, 7 min fra sentrum.

Pris 7 900 kr

(GU: 3 950 kr)

Registr: Grafisk design

Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet

Sending