Grafisk mot 2019

Seminar 11. – 12. januar 2018
Seminaret var for inviterte deltakere og studenter på NTNU i Gjøvik.

Til evaluering av seminaret –>

PROGRAM
Torsdag 11. Januar:
1200 – 1300 Lunsj i kantinen på NTNU, Bygg G.
1300 – 1320 Åpning av seminar, perspektiv på bransjen fremover og muligheter, Niels Edvard Killi, Fellesforbundet
1320 – 1400 Hva NTNU Gjøvik kan gjøre for grafisk bransje, Emil Bakke, instituttnestleder for institutt for design, NTNU
1415 – 1500 Slik utdanner vi grafisk designer for fremtiden, Ole E. Wattne, studieprogramansvarlig for Bachelor i grafisk design
1515 – 1600 «Fra studentplass til arbeidsplass» – Jens Barland, NTNU, forteller om studiestedets opplegg for å knytte læringen til arbeidsplasser, inkl. studentprosjekter.
«Arbeidslivet – slik studentene ser det» – NTNU-studentene Katarina Hammerås og Linda Opåsen forteller om hvordan de opplever kontakten med arbeidslivet, om hvordan de kan  gjøre et prosjekt for en bedrift som en del av studiearbeidet, hvilke forventninger de har og hvor lærerikt de ønsker det skal være.
1600 – 1650 Om forretningsmodellen til LaserTrykk og hvorfor de har satset slik de har gjort. Hanne Koch Mittet, Scandinavian Partner Manager fra LaserTrykk Danmark
1705 – 1730 Nytt fra fargelabben, Peter Nussbaum, NTNU
1900 Middag og nettverksbygging på Quality hotel strand for deltakere, forelesere og studenter

Fredag 12. januar:
0900 – 0950 Ledelse i en digital tid. Trine Væråmoen og Hanne Josefsen, IGM.
0950 – 1030 Selg løsninger ikke trykk!  Det handler om å kunne vise til optimalisering, uten det kan man kun selge på pris. De som selger løsninger har et mye lengre og tettere samarbeide med sine kunder. Stein Høiem, Impleo og Henrik Frydendahl.
1040 – 1120 Nye forretningsmodeller, hva skjer av forskning og utvikling, og hvilke trender ser vi i Europa, Magnus Blegen, Canon.
1130 – Oppsummering og avslutning med lunsj