Grafisk mot 2020

17. – 18. januar 2019
Seminaret er for inviterte deltakere og studenter på NTNU i Gjøvik.
Seminaret foregår i  Eureka 1/3, bygg H.

 

PROGRAM
TORSDAG 17. JANUAR:
1200 – 1300 Vi starter med lunsj i kantinen på NTNU, Bygg G.

1300 – 1320 Åpning av seminar, perspektiv på bransjen fremover og muligheter, Kari Rømcke, Norsk Industri.
Rom:  Eureka 1/3, bygg H

 

1320 – 1410 Innovativ ledelse nå og fremover
Gode strategier er ikke godt nok for å lykkes med digitalisering og heftige transformasjoner. Bente Sollid Storehaug fra Wizaly Nordic har sett altfor mange dyre strategi-rapporter som ender i det store arkivet, fordi man verken har kultur, organisasjon, ledelse, teknologier eller innsikt til å operasjonalisere. Hva innebærer å være digitalt moden og hvordan skal man lede bedriften fremover? Bente er styreleder i Boostcom Gruppen. Medlem av konsernstyrene i Hafslund, Europris ASA, Eika-Gruppen, Polaris Media og The Future Group. Abelia kåret henne i 2017 til en av de fremste IT-kvinnene i Norge.

 

1410 – 1425 Hvordan ønsker NTNU å samarbeide med grafisk bransje og hvordan kan bedriftene samarbeide med studentene i studietiden.
Instituttnestleder Emil Bakke.

1425 – 1445 Pause

1445 – 1500 Hvordan utdannes interaksjonsdesigner i dag og hvordan jobber de.
Maren Volsdag Skirbekk, NTNU.

 

1500 – 1530 Hvordan lage reklame som virker, og som folk snakker om.
Karl Georg Raastad, strategisk rådgiver fra Involve.

Involve er et kommunikasjonshus med kompetanse innen reklame, design, PR, sosiale medier og content samt grafisk rådgivning og formidling og et bredt spekter av digitale tjenester.

1530 – 1600 Kunderelasjoner og Inbound Marketing. Sara Løvf fikk Eureka-prisen for beste bacheloroppgave i 2018 fra NTNU Gjøvik.
Oppgaven var å lage en plan for implementering av Inbound Marketing, en markedsføringsmetodikk som handler mye om utvikling av kunderelasjoner gjennom digital mediebruk.  Hun vil presentere sitt prosjekt og denne markedsføringsmetodikk.

 

 

1600 – 1625 Et blikk i krystallkula: hvordan mediene vil endre seg videre».
Resultat fra forskningsprosjekt ved Jens Barland.

1625 – 1655 Hvilke trender, begreper og fenomener vil bransjen og kundene være opptatt av fremover.
Peter Ollén fra AGI.

 

1655 – 1725 «Speeddating» presentasjon fra hver bedrift.

1900 Middag og nettverksbygging på Grand hotel for deltakere, forelesere og studenter.

 

FREDAG 17. JANUAR:
0900 – 0935 Tekstil- og interiørtrykk – vekst og fremtid. Fra Canon og Pulp Grafisk.

0935 – 1010 «Står du stille blir du skutt», Per-Otto Sletten, Spire

1010 – 1130 – Flere case kommer

1130 – Oppsummering og avslutning med lunsj

 

PRAKTISK INFORMASJON:

  • GU-dekker seminaret, reise- og oppholdsutgifter for deltakerne.

  • Seminaret starter kl. 1300 på NTNU Gjøvik, sted:  Eureka 1/3, bygg H. (Det er begrenset p-plasser hos NTNU Gjøvik).
    Teknologivegen 22, 2815 Gjøvik.

  • Lunsj er fra kl. 1200 i kantinen.

  • Hotell overnatting er på Clarion Collection Hotel Grand.

  • Middag torsdagskveld er også for studentene som er med på seminaret.

  • Fredag er seminaret på Hotel Grand.

 

Sted: NTNU Gjøvik
Dag 1 er kl. 12 – 17 og dag 2 er kl. 9 – 1130.

Registr: Grafisk mot 2020
Ved påmelding av flere deltakere, skriv deres navn, e-post og telefonnr i meldingsfeltet.
Det er enkelt å ombestemme seg ved å klikke på lenken avmeld/Unsubscribe nederst i nyhetsbrevet
Sending