– Hvorfor skal jeg bry meg om arbeidsplassen min?

Når markedet faller, kan bedrifter nøle med å investere i kurs for ansatte. Men dette kan faktisk være et godt tidspunkt å bruke ressurser på kompetanseheving. 

Folk er den viktigste kapitalen vi har. Flinke og fornøyde folk leverer. Motiverte og inspirerte medarbeidere betyr økt verdiskapning. Også i motbakke. Og kanskje særlig akkurat da er det viktig å bygge mestringsfølelse, pågangsmot og en framoverlent kultur. 

Verden er i rask endring. Og det i aller høyeste grad innen markedsføring, grafisk design, visuelle medier, PR og kommunikasjon. Når markedet er utfordrende, blir det desto viktigere å bli enda flinkere.

LES OGSÅ: – Det kribler helt ut i fingertuppene etter å komme i gang, sier Hanne Nordsæter i Fartskriver etter at kurset er gjennomført.

Arbeidsplasser og måten vi jobber på endrer seg. Teknologien, kanalene, formatene og mediene likeså. Hvordan publikum og kunder konsumerer, responderer eller tar i bruk ny teknologi kan være ulik fra den ene dagen til den andre.

Likevel er det mange som lar det skure og gå.

De smarteste sjefene oppnår superinnsats

– Hvorfor skal jeg bry meg om bedriften eller arbeidsplassen min, når sjefen ikke ser ut til å bry seg om kunden, meg eller bedriften?

Forskning viser at ansatte som blir sett og satt pris på unngår å bli passive brikker i bedriften. Å satse på utvikling av egne ansatte i form av kurs og videreutdanning er noe av det mest verdifulle en sjef kan gjøre. Det gir stolte og motiverte ansatte som viser initiativ og ekstrarolleatferd. Vi strekker oss lenger.

Sjefer som satser på utvikling av de ansatte får superinnsats i avkastning.

– Kompetanseutvikling og en meningsfylt arbeidshverdag er statens gull, sa statssekretær Gunn Karin Gjul da KDD lanserte resultatene fra statsansatteundersøkelsen i 2021. Dette er definitivt overførbart til privat og ideell sektor.

En BI-studie viste at kurs og opplæring av ansatte er et svært effektivt konkurransefortrinn. Mindre turnover, produktive ansatte og “superinnsats”. Det er med andre ord ikke noe å lure på.

Start med å finne ut hva medarbeiderne ønsker å lære mer om og hva bedriften trenger av ny kunnskap.

SAMFUNNSOPPDRAG SOM INSPIRERER

Kunnskapssenteret IGM har hatt et samfunnsoppdrag i nesten 40 år: Å utvikle og tilby kurs, høyskolestudier og møteplasser for grafisk designere, kreatører, markedsførere og kommunikasjonsfolk.

Det er utrolig meningsfylt å få bidra til påfyll, inspirasjon og kompetanseheving. Hos IGM skal du bli digital, kreativ og synlig.

Hva ønsker du deg kurs i?

Ta kontakt på post@igm.no så skreddersyr vi en bra pakke for deg.


“Kurs er en investering i verdiskapning – ikke en utgift.”

– Frode Aleksander Rismyhr, Kommunikasjonssjef

Eksklusivt kurs hjemme i bedriften

IGM er stadig på veien med skreddersydde kurs hjemme hos bedrifter og organisasjoner.

Til IGM kommer alt fra Norges største merkevarer og institusjoner til ideelle organisasjoner og det lille personforetaket. Tusenvis av fine mennesker og mange hundre bedrifter har søkt inspirasjon, nettverk og kompetanse hos IGM siden 1987. Hos oss blir du digital, kreativ og synlig.

Dette er bedriftstilpasset kurs hos IGM

  • Vi tilbyr skreddersydd kurs (ønsket tematikk, omfang, antall deltagere, pris etc.)
  • Vi kommer til deg og bedriften din
  • Vi kan sette opp forslag til temaer og innhold
  • Vi kan ta i mot bedriften hos oss hvis ønskelig
  • Vi gjør alt fra et dagskurs til flere dager sammenhengende eller over en periode
  • Vi gir bedriftskurs til spesialpris

Temaer for skreddersydde kurs fra IGM

  • Dere velger ett eller flere kurstemaer basert på portefølje av IGMs kurs og høyskolestudier
  • Vi har kurs innen; digital markedsføring, grafisk design, visuell kommunikasjon, videoproduksjon, PR og kommunikasjon

TA KONTAKT

Book et kurs for bedriften