Instagram februar 2018

Instagram februar 2018

Av Hanne Josefsen 6. februar 2018.

Klar for OL? Husk at om du som en merkevare twitrer eller legger ut bilder på Instagram uten å være offisiell sponsor, skal du ikke bruke de offisielle OL-emneknaggene, #Olympics, #GoForTheGold, #PYEONGCHANG2018. Les om hvorfor i The Seattle Times 

Følg relevante hashtagger på Instagram

Du har sikkert fått med deg at du nå kan følge hashtagger på Instagram, noe som gjør det mye enklere å følge emner du er interessert i.
I eksempelet under har jeg valgt å følge #trysil.

#trysil på Instagram

Det gjelder å ha gode bilder om du ønsker å komme i feeden til de som følger den relevante emneknaggen, for det er svært lett å skjule det som er uinteressant – og om flere gjør det samme, vil algoritmene til Instagram skjule bildet ditt for andre også. Dette er fordi Instagram vil prioritere det beste innholdet for brukerne. Om mange skjuler bildene dine, vil dette påvirke synligheten for annet innhold du har på Instagram også.

Du kan se hva slags emneknagger andre brukere følger. Klikk øverst til høyre der det står hvem brukeren følger.

Instagram hjelper deg å finne relevante emneknagger

På din egen liste får du forslag til emneknagger du kan være interessert i å følge. Ved å følge emneknagger relatert til din merkevare og dine produkter får du dermed forslag til relevante hashtagger å bruke på egne poster.

Husk at om du bruker de samme emneknaggene om og om igjen, i samme rekkefølge, vil Instagram oppfatte det som spam, og skjule innholdet ditt for andre enn deg og dine følgere. (Shadowbam – later.com)

Om du har konvertert din Instagram-konto til bedriftskonto, kan du følge postene dine slik at du fortløpende kan optimalisere nye innlegg.

Kilde og oversatt fritt fra: Later.com

Bloggen