Adresse: Brynsveien 5, inngang D, 0667 Oslo

  • T-bane: Lokalene våre ligger helt inntil Brynseng T-bane. Det går baner fra Oslo sentrum kontinuerlig. Linje 1, 2, 3 og 4  mot øst.
  • Tog : L1 stopper på Bryn togstasjon, 6-7 minutter gangavstand
  • Buss: Buss nr 23 og 24 stopper i gaten utenfor.

IGM tilbyr kurs, konferanser og høgskolestudier innen web, sosiale medier, tekst, foto, design, publisering og video for markedsførere, informasjonsmedarbeidere, grafikere, reklamefolk, webdesignere. Her kan du finne riktig kurs for din utvikling, trenger du hjelp så ring oss.

Kontakt oss i dag!

23 37 64 00
post@igm.no
IGM AS
Besøksadresse: Brynsveien 5 0667 Oslo
Fakturaadresse: Postboks 6731 0609 Oslo

Om IGM

IGM AS er Norges største kunnskapssenter innen Adobe programmer, digital markedsføring og webdesign.

I tillegg arrangerer vi årlige konferanser som MakingDesign – for deg som jobber i Adobe programmer, MakingWEB – for deg som jobber med web, Magasindesignkonferansen og konferansen digitalt lederskap

Våre studier er i samarbeid med NTNU og Høgskulen i Volda.
NTNU har hovedansvar for den høyere teknologiutdanningen i Norge. NTNU studier finnes i Trondheim, Gjøvik, Ålesund og hos IGM i Oslo.

Hos IGM er våre foredragsholdere og samarbeidspartnere de meste kompetente innen vårt fagfelt.

Vårt brede nedslagsfelt gjør at vi kan tilby et bredt spekter av kurs, konferanser og studier. Lang erfaring med denne typen virksomhet gir trygghet enten du har behov for opplæring innen visuell kommunikasjon, trykk eller webdesign. På kurs og studier hos IGM kombineres teori og praksis på en utbytterik måte med erfarne forelesere som har dybdekunnskap innefor sine fag.

Vi gir deg mulighetene du trenger for økt kompetanse, både i et langsiktig og kortsiktig perspektiv. Vi er opptatt av våre kunder og gode kundeopplevelser. På våre kurs har vi små grupper, dette fordi vi ønsker at du som kunde skal få en god opplæringssituasjon, både bli sett, hørt og stille spørsmål.

 

Kursinfo

Kursinformasjon IGM

IGM tilbyr kurs, konferanser, universitetsstudier og høgskolestudier innen web, digital journalistikk, webredaktør, interaksjonsdesign, sosiale medier, tekst, foto, design, publisering og video for markedsførere, informasjonsmedarbeidere, grafikere, reklamefolk, webdesignere. Her kan du finne riktig kurs for din utvikling, trenger du hjelp så ring oss.

Kursmaskiner

IGM har PC / Mac til våre kunder når du er på kurs, kryss  av for hvilken plattform du vil bruke hos oss når du melder deg på.

Kursledere

Våre kursledere har bakgrunn fra digitale medier, web og print.

Kursdokumentasjon

IGM har egenutviklet kursdokumentasjon med teori og oppgaver på vare programvare-kurs. Kursdokumentasjon er inkludert i prisen.

Forkunnskaper

Les kursbeskrivelsen nøye på forhånd, så du vet at du har de rette forhåndskunnskapene som trengs. Ring oss hvis du er i tvil, tlf. 23 37 64 00.

Avmelding

Avmeldingsfrist er 14 dager før kursstart. Ved senere avmelding belastets 50% av full kursavgift. Ved avbestilling 1 uke før kursstart belastes 100% av full kursavgift. Ved manglende oppmøte uten avmelding, belastes hele kursavgiften. Ved dokumentert sykdom flyttes kurspåmelding over til neste alternative kursdato. Konferanser faktureres fortløpende etter påmelding.

IGM tar forbehold om at et kurs kan bli avlyst ved for lav deltakeroppslutning eller på grunn av uforutsette hendelser. I slike tilfeller refunderer ikke IGM deltakernes reise- og oppholdsutgifter, men kun kursavgiften. Deltakerne oppfordres derved til å tegne en avbestillingsforsikring ved bestilling av reise til kurs.

Ved sykdom på kurs må vi ha kopi av sykmelding. 

Kantine

Går du på dagkurs hos oss, er lunsj inkludert i prisen.

Support

Vi har gratis support etter kurs og er du velkommen til å ta kontakt med oss. Ta kontakt med oss på tlf. +47 23376400 eller send oss post@igm.no eller skriv ditt spørsmål på Facebook.

Inkludert i kursene er: /

  • Bruk av våre kursmaskiner, velg mellom PC og Mac
  • Egenutviklet kursdokumentasjon på norsk på programvare kurs
  • Minnepinne
  • Gratis support etter kurs
  • Lunsj
  • Tidsriktig kunnskap og engasjerte instruktører

STUDIUM PÅ DELTID OG HELTID

Har du behov for teoretisk og praktisk påfyll, inspirasjon og økt kompetanse – eller drømmer du om å jobbe som Digital rådgiver, Webredaktør, Digital markedsfører, Digital journalist eller Interaksjonsdesigner?

Ta etterutdanning, som gir noe mer enn et kursbevis!

Alle studium med 30 studiepoeng er godkjent for lån/stipend i lånekassen og arrangeres i samarbeid med Høgskolen i Volda. All undervisning er i Oslo.

IGM tilbyr deg etter- og videreutdanning med de beste studiene i markedet innen vårt fagfelt.

HOS IGM VIL DU MØTE ENGASJERTE OG DYKTIGE FORELESERE SOM SØRGER FOR AT DU FÅR RIKTIG FAGLIG OG PRAKTISK KOMPETANSE

Vi jobber hardt for å gjøre studiene så matnyttige som mulig, for deg som er student hos oss og, strekker oss litt ekstra for at du skal bli best mulig. Etter gjennomførte studier hos oss vil vi at du skal ha en ballast som gjør en forskjell både for deg, din arbeidsgiver og dine kunder.

Våre studier gir deg mulighet til å samle studiepoeng. IGMs studier gir deg praktisk og relevant kompetanse som du kan bruke som en del av en Bachelorgrad.

  • Webredaktør – 30 studiepoeng, fem samlinger, start 2. oktober
  • Digital rådgivning – 30 studiepoeng, fem samlinger start 25. september
  • Digital journalistikk – 15 studiepoeng, fem samlinger, oppstart 11. september
  • Digital markedsføring – 30 studiepoeng, fem samlinger start 11. oktober
  • Interaksjonsdesign og brukervennlighet – 30 studiepoeng, fem samlinger start 20. september

Ansatte og foredragsholdere

  • Trine Skaug Væråmoen

    Trine Skaug Væråmoen

    Daglig leder

    Daglig leder, snakk med henne når det gjelder konferanser, bedriftstilpasset opplæring, konsulenttjenester, administrative rundt fakturering og studier. Hun brenner for digitale medier og har stadig idéer til nye konsepter. Om du tror du ha kommet over en spennede fagartikkel, kan du være sikker på at Trine har lest den før deg. Ellers er Trine en sprudlende blid energibunt som selv heter energi på golfbanen, treningssenteret eller i marka.
    Tlf. 90514165

  • Hanne Josefsen

    Hanne Josefsen

    Salgs- og markedssjef, tlf. 91110559

    Ansvarlig digitale medier. Digital markedsføring er noe av det morsomste Hanne vet, enten det er å analysere webstatistikk med Google Analytics eller utvikle nye kurs. Hanne underviser også på høgskolestudie i Digital journalistikk. Hun digger kunder som deler kunnskap, og fryder seg i klasserommet når man får den gode energien og alle bidrar. På fritiden hender det Josefsen løfter blikket fra macen og underviser gruppetrening på SATS Elixia, eller er på vei ned en bakke med snowboard.

  • Tale Døvle Jonassen

    Tale Døvle Jonassen

    Web og design

    HTML og CSS • Edge animate • Dreamweaver • WordPress • InDesign • Tale er typograf og brenner for god design og interaksjonsdesign. Brukeren i fokus. En mer engasjert og trygg foredragsholder er vanskelig å finne. Tale holder med Vålerenga, kan fotball, og har egen reiseblogg.

    Tlf. 23376400

  • Stig Aasen

    Stig Aasen

    Ansvarlig Web

    HTML og CSS • Dreamweaver • Webstrategi • SEO • WordPress • Photoshop • Stig er fagansvarlig på studiet webproduksjon, og er IGMs web-guru og fagnerd. Metaforer og humor er et par av Stigs beste pedagogiske verktøy. Om ikke Stig jobber, er han ute i seilbåten eller sitter med nesa dypt nede i faglitteratur.
    Tlf. 23 37 64 20

  • Joakim Boarding

    Joakim Boarding

    Foredragsholder, Interaksjonsdesign

    Joakim brenner for å finne enkle løsninger på kompliserte oppgaver. Han skisser frem kreative konsepter og kan bringe dem til live som responsive prototyper i HTML, CSS og JavaScript. Joakim har en master innen Informatikk fra Universitetet i Oslo og underviser på NTNU-studier innen interaksjonsdesign.

  • Eivind Lund

    Eivind Lund

    Foredragsholder Webredaktør studie

    Eivind underviser på NTNU-studiet webredaktør, og jobber ellers hos Netlife research med digitalstrategi og innhold på nett. Eivind har vært webredaktør for store virksomheter både i offentlig og privat sektor og vet hvor vanskelig en sånn jobb kan være. Som foredragsholder er Eivind engasjerende og har en egen evne til å se ting fra en annen synsvinkel, med andre perpektiv.

  • André Nordal Sylte

    André Nordal Sylte

    Foredragsholder Design Thinking og digitalt lederskap

    André underviser Design Thinking og digitalt lederskap. Til daglig er André ansatt som seniorrådgiver hos Deloitte og bistår selskaper med strategi, analyse og innsikt for å bedre tilnærme og engasjere sine målgrupper.

  • Paul Bjerke

    Paul Bjerke

    Foredragsholder Digital journalistikk

    Paul underviser hos IGM på digital journalistikk, i tillegg er han professor på høgskolen i Volda og jobber som forsker på De Facto. Med sin erfaring som nyhetsredaktør og ansvarlig redaktør i Klassekampen er han en spennende foredragsholder å følge når du skal lære journalistikk.

  • Eirik Norman Hansen

    Eirik Norman Hansen

    Foredragsholder digitalt lederskap

    Eirik Norman Hansen, tidligere markedssjef i Creuna, er i ferd med å bygge opp itch Norway. Eirik er en svært engasjerende foredragsholder som brenner for digital forretningsutvikling, markedsføring og kommunikasjon. Han er også styreleder i IGM.

  • Daniel Mohn-Reinaas

    Daniel Mohn-Reinaas

    Foredragsholder, video

    Daniel er innholdsrådgiver og produsent hos PureContent og underviser i idé, storyboard, deling og rettigheter.

    PureContent laget filmen "Gutten som fryser", kampanjefilm for SOS-Barnebyer. Den mest delte kommersielle videoen fra Norge noensinne.

  • Tobias Michel

    Tobias Michel

    Foredragsholder, video og Final Cut

    Tobias jobber med video, samt underviser Premiere Pro og Final Cut. Tobias er pedagogisk og løfter deg raskt opp på et godt nivå slik at du kommer i gang med egen produksjon.

  • Ida Aalen

    Ida Aalen

    Foredragsholder

    Jobber med digital strategi og brukervennlighet. Ida startet web-karrieren allerede på "The Gathering" da hun var 13, er forfatteren bak boken Sosiale medier som kom ut i 2015, og er en svært dyktig og populær foredragsholder.

GU

GU er forkortelse for Grafisk Utdanningsfond. Fondet er oppsparte midler fra arbeidsgivere og arbeidstakere med grafisk tariffavtale. Medlemmer av fondet er organisert i fellesforbundet og ansatt i bedrifter organisert i MBL eller Grafisk bransjeforening, Norsk industri.

GU-medlemmer trekker et fast beløp av lønnen til fondet hver måned. Deretter kan medlemmer søke fondet om støtte til utdanning, som avslag i pris på kurs og studier som er GU-berettiget.

«Grafisk Utdanningsfond (GU) er en ordning som er tariffestet gjennom overenskomstene for Aviser og avistrykkerier, Pakkerier, Trykkerier og grafiske bedrifter og Bokbindere. Tariffbestemmelsen finnes som bilag til overenskomstene.»

Les mer om GU og medlemskap i Fellesforbundet