Bli med på to dagers intensivt kurs i Design Thinking, lær å lage knallgode kundeopplevelser.

Verden er i endring. Det snakkes om den fjerde industrielle revolusjon og stadig flere ledere etterspør innovasjon og ny konkurransekraft. Men hva betyr det? Hvor skal vi begynne?

Kurset Forretningsutvikling og Design Thinking skal gi deltakeren det siste av metodikk for å jobbe effektivt med innovasjon og forbedringer i produkter, tjenester og forretningsmodeller. I kurset vil deltakeren lære å kombinere designernes iterative tilnærming til tjeneste- og produktutvikling, med økonomenes analytiske og strategiske metoder for forretningsutvikling. Resultatet blir løsninger som har større sannsynlighet for å svare på brukerbehovene, er lønnsomme og i tråd med forretningsstrategi.

Fysisk eller digitalt oppmøte, velg selv
Du velger om du vil delta på kurset fysisk eller digitalt. Ved digitalt oppmøte gjennomføres kurset med verktøyene Zoom og Miro, noe vi har god erfaring med og som er en nyttig erfaring for deltakeren i seg selv. Zoom blir brukt til å snakke med hverandre på video i ett rom, i tillegg til å dele deltakerne inn i grupper når arbeid skal gjøres. Miro er samhandlingsverktøyet gruppene bruker til å jobbe ut kundereiser, Value Proposition Canvas m.m. Kursleder og fasilitator vil hoppe mellom grupperommene før vi alle samles i ett og samme rom igjen.

Mål og gjennomføring
Kurset er en blanding av praktisk workshop og foredrag med fokus på metodikk for å jobbe effektivt med innovasjon og forbedringer i produkter, tjenester og forretningsmodeller. Med en «fail fast, fail cheap»-tilnærming skal vi få kjenne på kroppen hva det betyr å ikke forelske seg i første idé, samarbeide på tvers av fagdisipliner og ikke minst ALLTID ha brukeren i fokus.

Vi vil jobbe med å kartlegge kundens behov og videre designe verdiforslag, tar valg, utforske forretningsmodellen, teste, evaluerer og ikke minst LÆRE. Målet er at du skal forlate kurset med en verktøykasse du kan bruke på din egen arbeidsplass.

Kurset inneholder:
- Forståelse av dagens landskap
- Teori og praktiske verktøy for design av verdifulle kundeopplevelser og forretningsmodeller

Tidligere deltakere har bla. vært fra:
Telenor • Politiet • Helsedirektoratet • Kreftforeningen • Knif forsikring • 07 media • Gyldendal • Color Line • Headit • Voice Norge • Diverse høgskoler • Itera • Allegro • Creuna • Schibsted • Budstikka media • Grieg Media • Høgskulen i Vestlandet

Lær Design Thinking av eksperter

IGM, tidligere Institutt for grafiske medier, er Norges største kunnskapssenter på digitale medier, design og kommunikasjon. IGM har mer enn 35 års erfaring og ekspertise med kreativ og moderne metodikk for innovasjon, forretningsutvikling, kundeopplevelser, design, strategi og synlighet. Vi har meget dyktige lærere som legger vekt på personlig og pedagogisk undervisning. Velkommen til våre inspirerende kurslokaler i Oslo, eller følg kurset på nett.

Miro er samhandlingsverktøyet gruppene bruker til å jobbe ut kundereiser, Value Proposition Canvas.

Forretningsutvikling og Design Thinking

kr 9500

Lurer du på noe?

Vennligst skriv inn ditt navn.
Vennligst skriv inn en melding.