Alt om igm

Om IGM

IGM AS er Norges største kunnskapssenter innen Adobe programmer, digital kommunikasjon, digital markedsføring og webdesign. I tillegg arrangerer vi årlige konferanser som MakingDesign – for deg som jobber i Adobe programmer, Oslo marketing – for deg som jobber med markedsføring og konferansen digitalt lederskap.

Våre studier er i samarbeid med Høgskulen i Volda. Vi har mange strategiske gode samarbeidspartnere på faglig innhold og med foredragsholdere. Vårt brede nedslagsfelt gjør at vi kan tilby et bredt spekter av kurs, konferanser og studier. Lang erfaring med denne typen virksomhet gir trygghet enten du har behov for opplæring innen visuell kommunikasjon, trykk eller webdesign. På kurs og studier hos IGM kombineres teori og praksis på en utbytterik måte med erfarne forelesere som har dybdekunnskap innenfor sine fag.

Vi gir deg mulighetene du trenger for økt kompetanse, både i et langsiktig og kortsiktig perspektiv. Vi er opptatt av våre kunder og gode kundeopplevelser. På våre kurs har vi små grupper, dette fordi vi ønsker at du som kunde skal få en god opplæringssituasjon, både bli sett, hørt og stille spørsmål.

digitaldesign

Kursinformasjon

Kursinformasjon og lokaler IGM: IGM tilbyr kurs, konferanser, universitetsstudier og høgskolestudier innen web, digital journalistikk, webredaktør, interaksjonsdesign, sosiale medier, tekst, foto, design, publisering og video for markedsførere, informasjonsmedarbeidere, grafikere, reklamefolk, webdesignere. Her kan du finne riktig kurs for din utvikling, trenger du hjelp så ring oss.

Kurslokaler, Covid informasjon: Vi har kurs-rom med god plass og Covid tilrettelegging. Kursene blir nå gjennomført med små grupper og med god avstand til andre.

Kursledere: Våre kursledere har bakgrunn fra digitale medier, web og print.

Kursdokumentasjon: IGM har egenutviklet kursdokumentasjon med teori og oppgaver på våre programvare-kurs. Kursdokumentasjon er inkludert i prisen.

Forkunnskaper: Les kursbeskrivelsen nøye på forhånd, så du vet at du har de rette forhåndskunnskapene som trengs. Ring oss hvis du er i tvil, tlf. 23 37 64 00.

Avmelding: Avmeldingsfrist er 14 dager før kursstart. Ved senere avmelding belastets 50% av full kursavgift. Ved avbestilling 1 uke før kursstart belastes 100% av full kursavgift. Ved manglende oppmøte uten avmelding, belastes hele kursavgiften. Ved dokumentert sykdom flyttes kurspåmelding over til neste alternative kursdato. Konferanser faktureres fortløpende etter påmelding.

IGM tar forbehold om at et kurs kan bli avlyst ved for lav deltakeroppslutning eller på grunn av uforutsette hendelser. I slike tilfeller refunderer ikke IGM deltakernes reise- og oppholdsutgifter, men kun kursavgiften. Deltakerne oppfordres derved til å tegne en avbestillingsforsikring ved bestilling av reise til kurs.

Ved sykdom på kurs må vi ha kopi av sykmelding.

Kantine: Går du på dagkurs hos oss, er lunsj inkludert i prisen.

Support: Vi har gratis support etter kurs og er du velkommen til å ta kontakt med oss. Ta kontakt med oss på tlf. +47 23376400 eller send oss post@igm.no eller skriv ditt spørsmål på Facebook.

Veien hit med bil og offentlig transport

• T-bane: Lokalene våre ligger helt inntil Brynseng T-bane. Det går baner fra Oslo sentrum kontinuerlig. Linje 1, 2, 3 og 4  mot øst.
  • Tog : L1 stopper på Bryn togstasjon, 6-7 minutter gangavstand
  • Buss: Buss nr 23 og 24 stopper i gaten utenfor.
  • Bil: Det er betalbare parkeringsplasser i nærheten og noen gratis rett utenfor inngang D hos IGM.

Ansatte og foredragsholdere hos IGM

trine

Trine Skaug Væråmoen

DAGLIG LEDER

Daglig leder, snakk med henne når det gjelder konferanser, bedriftstilpasset opplæring, konsulenttjenester, kurs og studier.

Tlf. 90514165

Tale D. Jonassen

WEB OG DESIGN

HTML og CSS • Animate • Dreamweaver • WordPress • InDesign • Tale er typograf og brenner for god design og interaksjonsdesign. Brukeren i fokus. En mer engasjert og trygg foredragsholder er vanskelig å finne.

Petter Holme Obrestad

Peter Holme Obrestad

ANSVARLIG FOR DIGITAL KOMMUNIKASJON STUDIE

Jobber som Web Content Manager hos NAV. Tidligere Dinamo som communication advisor, web content manager hos direktoratet for økonomistyring.

tobias_michel

Tobias Michel

FOREDRAGSHOLDER, VIDEO OG FINAL CUT

Tobias jobber med video, samt underviser Premiere Pro og Final Cut. Tobias er pedagogisk og løfter deg raskt opp på et godt nivå slik at du kommer i gang med egen produksjon.

eline copy

Eline Garmaker

MARKEDSJEF

Spesialområde er digital markedsføring og design. Eline er sprudlende og kreativ, glad i å lage konsepter og rebrande firmaer. Passion er etisk og kul merkevarebygging. Jobbet som AD i Bonanza og markedssjef i Allkopi.

eva_torstensrud

Eva Torstensrud

ANSVARLIG INDESIGN, GRAFISK DESIGN, ILLUSTRATOR

Hun har jobbet tidligere som grafisk designer og profilansvarlig hos Allkopi NetPrint.

Paul Bjerke

FOREDRAGSHOLDER PÅ STUDIER

Paul underviser hos IGM på våre høgsskolestudier, i tillegg er han professor på høgskolen i Volda og jobber som forsker på De Facto. Med sin erfaring som nyhetsredaktør og ansvarlig redaktør i Klassekampen er han en spennende foredragsholder.

roberth vala

Robert Vala

KURSINSTRUKTØR PÅ AFTER EFFECT

Han jobber som Motion Designer @FJUZ kommunikasjon. Robert er en veldig dyktig 3-animatør.

eirik_norman_hansen

Eirik Norman Hansen

FOREDRAGSHOLDER DIGITALT LEDERSKAP

Eirik Norman Hansen. Eirik er en svært engasjerende foredragsholder som brenner for digital forretningsutvikling, markedsføring og kommunikasjon. Han er styreleder i IGM.

andre_nordal_sylte

Andre Nordal Sylte

ANSVARLIG FOR DIGITAL RÅDGIVER STUDIET OG DESIGN THINKING KURS

Han jobber som Product Owner at DNB Eiendom og er styremedlem hos IGM. Jobbet tidligere i Creuna, Deloitte og DNB som digital rådgiver.

Hanne Brøter

KURSINSTRUKTØR I GRAFISK DESIGN

Hun er en grafisk designer, varemerkestrateg og interaksjonsdesigner. I flere år jobbet Hanne med grafisk design og visuell branding in-house i et norsk medieselskap.

ThomasPrestgaard

Thomas Prestgaard

KURSINSTRUKTØR Google Ads

Thomas har vært Google Ads kursholder i over tre år, har 8 års erfaring med Google Ads, og jobber med små enkeltpersonsforetak såvel som store internasjonale nettbutikker. anadigme.no

Stig Aasen

ANSVARLIG WEB

HTML og CSS  • Webstrategi • SEO • WordPress • Photoshop • Stig  er IGMs web-guru og fagnerd. Metaforer og humor er et par av Stigs beste pedagogiske verktøy.

Tord Heyerdahl

FOREDRAGSHOLDER INTERAKSJONSDESIGN OG BRUKERVENNLIGHET

Lead Product Designer at SATS. Han har jobbet tidligere som senior designer hos Creuna og Interaksjonsdesigner hos Itera.

Daniel_mohn_reisaas

Daniel Mohn-Reinaas

FOREDRAGSHOLDER, VIDEO

Daniel er innholdsrådgiver og produsent hos PureContent og underviser i idé, storyboard, deling og rettigheter.

PureContent laget filmen "Gutten som fryser", kampanjefilm for SOS-Barnebyer. Den mest delte kommersielle videoen fra Norge noensinne.

GU Grafisk utdanningsfond

Hva får du av goder når du er GU-medlem:

• 75% på IGM sine kurs, studier og konferanser i 2021.

Kompetanse er viktig for GU-bedrifter og medlemmer, så derfor kan du søke om nedenstående i tillegg, det er veldig gode ordninger for GU-medlemmer som gjør at du kan ta videreutdanning og få dekket det meste av kostnadene.

Les om disse gode refusjonsordningene her ->

I tillegg har Oslo grafiske fagforening egen støtteordning.

• Hvis medlemmene får innvilget støtte fra Grafisk Stipendordning på inntil 6.000 kroner, vil de også få inntil 5.000 kroner fra Oslo grafiske fagforening. Les mer her ->

LO-utdanningsfond har også et utdanningsfond som du kan søke om støtte, helårsstudie på hel- og deltid inntil kr. 13.500,- pr.skoleår og kortere kurs kr. 4000,- pr. skole år  les mer her ->

Les mer om GU her ->

GU er forkortelse for Grafisk Utdanningsfond. Fondet er oppsparte midler fra arbeidsgivere og arbeidstakere med grafisk tariffavtale. Medlemmer av fondet er organisert i fellesforbundet og ansatt i bedrifter organisert i MBL eller Grafisk bransjeforening, Norsk industri.

GU-medlemmer trekker et fast beløp av lønnen til fondet hver måned. Deretter kan medlemmer søke fondet om støtte til utdanning, som avslag i pris på kurs og studier som er GU-berettiget.

«Grafisk Utdanningsfond (GU) er en ordning som er tariffestet gjennom overenskomstene for Aviser og avistrykkerier, Pakkerier, Trykkerier og grafiske bedrifter og Bokbindere. Tariffbestemmelsen finnes som bilag til overenskomstene.»

• Tel: +47 23 37 64 00
  • Besøksadresse:

Brynsveien 5, 0667 Oslo

• Fakturaadresse:

Postboks 6731 0609 Oslo

• Epost: post@igm.no

Lurer du på noe?

q

fd

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.