Stillings­annonser på finn.no

Vurderer du å ansette digital markedsfører, eller er du selv på utkikk etter jobb?

av Hanne Josefsen 5.4.2018

Husk at et menneske ikke kan dekke alle kunnskapshull i organisasjonen. Etter en titt på stillingsannonsene på finn.no ved søk på «digital markedsføring» kan man få bakoversveis av listen med kvalifikasjoner og erfaring arbeidssøkeren skal ha.

Én virksomhet søker etter trainee på markedsføring som skal ha ansvar for selskapets resultater. En annen søker etter digital markedsfører som skal kunne webutvikling, tekstskriving, fotografering, videoproduksjon og salg av produkter til sluttkunden –  i tillegg til markedsføring, digital kommunikasjon og sosiale medier.

Ingen kan og er gode på alt. Den som er kvikk i sosiale medier er ikke nødvendigvis den samme som skal sette budsjett og være ansvarlig for den digitale strategien. Er du god på tall og statistikk, er det ikke sikkert du at også skriver de beste tekstene eller lager de kvikke, selgende videoene.

Du som skal ansette: Prioritér de viktigste arbeidsoppgavene.

Du som søker: Vær trygg på det du kan og vit at det meste kan læres om det er et fagområde du har lyst til å jobbe med.

Kurs:

Digital markedsføring starter 14. mai

Kursinnhold:
• Sosiale medier, 14. mai
• Innholdsmarkedsføring, 15. mai
• HTML oversikt, 30. mai
• SEO (søkemotoroptimalisering), 31. mai
• Google Analytics, 1. juni
• Skrive for web, 14. juni
• Digital strategi, 15. juni

Intensivkurs, Digital markedsføring 20.–22. juni

Digital markedsføring, 30 studiepoeng
Starter 10. oktober