digitaldesign

Det er et stort behov for tilpassede opplæringstilbud i dagens arbeidsliv, og livslang læring er viktig. IGM har i samarbeid med Teko bransjeforening utviklet flere kurs som er tilrettelagt for sine medlemmer som nettkurs.

Kursene taes i sanntid/direkte. Du får tilgang til opptak fra kurset i tre uker etter kurset.

Hva du trenger og forberedelse til kurs:

• PC/Mac
  • Nettleser (Chrome eller Safari)
  • Anbefaler headset (mikrofon og øretelefoner). De du bruker til mobil funker fint.
  • Ha på kamera underveis, det gir bedre kommunikasjon mellom kursleder og deg.

Kurset går fra kl. 09 - 15, lunsj fra kl. 11 - 12 og ellers pause etter 45 minutter.

Pris pr. dag kr. 3 100,-. Teko dekker kursavgiften for sine medlemmer.
Dersom du er påmeldt og ikke deltar uten å gi beskjed en uke før kursstart, blir bedriften belastet for kursavgiften.

Digital markedsføring, intensivkurs med strategi, sosiale medier og innholdsmarkedsføring

Hva er målet til organisasjonen din med å være på nett, hva ønsker dere å oppnå?
I kurset jobber vi med deltakernes egne organisasjoner som case. Det blir mye praktisk jobbing med oppgaver, slik at hver enkelt skal kunne skape innhold som kunden vil ha, noe som igjen skal skape resultater for de ulike organisasjonene.

Mål med kurset: Du skal kunne legge opp en god strategi for ditt innhold og din markedsføring på nett. Du skal kunne argumentere for valgene du har tatt, og ha klare mål å jobbe etter.

Innhold, intensivkurs:

Kundesegmenter og kundereisen. Hvem er brukerne dine?

• Sosiale medier, hvor er brukerne dine, hva er de opptatt av, og hvordan skal du nå dem?
  • Content Marketing, hva slags innhold vil engasjere kundene dine, og støtter dette innholdet opp om dine mål?
  • Google Analytics, hvor kommer brukerne dine fra, og hva gjør de på dine nettsider? Hvordan skal du analysere tallene
  • Digital strategi, hvordan skal du engasjere dine kunder slik at du oppnår dine forretningsmål

Dato 27. - 28. april

Grafisk design

Med mer kunnskap om visuell identitet, typografi og bilde- og fargebruk vil du kunne kommunisere bedre med målgruppen din. Dette er et kreativt og praktisk rettet kurs med oppgaver underveis så du får praktisert det du lærer.

Kurset går over 2 dager, 3. - 4. mai.

shutterstock_441113662

Photoshop

Du lærer å retusjere bort uønskede elementer, sammenkopiere flere elementer ved hjelp av lag og masker og lagre bilder til ulike medier, med ulik oppløsning og ulike filformater.

Trenger du videregående, bare å ta kontakt med oss.

Kurset går over 3 dager, 2. - 4. juni

buckled-book-2180047

Kreative annonser til sosiale medier

Bli med på 1-dag effektivt og nyttig Masterclass kurs med fokus på design til digital markedsføring. Her vil du lære nyttige arbeidsmåter i Photoshop og Illustrator.  Kurset er for deg som er interessert i der hvor design og digital markedsføring møtes og vil ha et magisk resultat:-)

Kurset er for deg som vil lykkes med annonsering i sosiale medier som Facebook, Linkedin og Instagram + +.

Kursinnhold:

Vi spisser oss inn på det du trenger å kunne i Photoshop og Illustrator
Du vil lære nyttige og uttrykksfulle design triks som sørger for at du blir sett i nyhetstrømmen
Praktisk gjennomføring av hva som skal til for at du skal kreative, levende og fengende annonser i Facebook, Linkedin og Instagram.

Kurset går over 1 dag, 28. mai.

Digital-markeds

Lær deg å illustrere på iPad og tegnebrett

Dette er kurset for deg som vil gjøre blyantstreker om til digitale illustrasjoner. Kurset lærer deg å benytte håndtegning på iPad eller tegnebrett som jobbes ut i Illustrator og Photoshop. Vi lærer deg digital tegneteknikk, fargelegging og digitalisering mm.

Til kurset trenger du enten en iPad med penn eller datamaskin med tegnebrett. I tillegg trenger du Illustrator og Photoshop.

Kurset går over 1 dag, 31. mai

ankijobber3

Illustrator for klesdesignere videregående

Esmod moteskole lærer deg å utnytte Illustrators muligheter for å effektivisere tegning av klær.

Adobe Illustrator er bransjestandarden for å tegne klær og har en rekke valg som sparer tid ved å lagre og gjenbruke elementer som knapper og glidelåser eller bestillinger som utseendet på stikninger. Tema som • farger og fargebibliotek • Masker og lag • Lag egne grafiske stiler til for eksempel stikninger • Mønstre og penselbaner • Symboler og symbolbibliotek

Kurset går over 2 dager, 16. - 17. juni

Klesdesign kurs i Illustrator

Hvordan lykkes med Inbound marketing?

På dette kurset vil du lære mer om hva du kan gjøre for å nå kundene dine, definere de og ikke minst sørge for å få de helt i havn når de har vist interesse.

Kurset tar for seg strategi for inbound marketing, magien mellom kundelister og nyhetsbrev/SMS. Relevante landingssider, innhold og "Call to action". Krysningen mellom kundeinformasjon og markedsføring. Du lærer om personas, målgrupper og spissede kampanjer mm.

Kurset går over 1 dag, 26. mai.

kreativ

Meld deg på